کد خبر: ۹۰۴۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
حساسیت کاربران توییتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

حضور گسترده ماموران گشت ارشاد در سطح خیابان های کشور و انتشار ویدئوهایی از برخورد تند و بازداشت افراد بی حجاب بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و افکار عمومی داشته است. این مسئله واکنش های انتقادی فعالان سیاسی، اجتماعی و ... را در پی داشته و برخی تحلیلگران و دلسوزان کشور نسبت به پیامدهای تنش زا این گونه برخوردها انتقاد کرده اند. جلیل محبی می‌گوید که بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها تصمیم دولت رئیسی است.
بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که تنش میان ایران و اسرائیل در اوج خود قرار گرفته است، کاربران شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) به موضوع گشت ارشاد و حجاب حساسیت بیشتری نشان می‌دهند.

به نوشته جماران، داده‌های توئیتر نشان می‌دهد که تا پیش از روز گذشته، فضای توئیتر کاملا متأثر از تنش میان ایران و اسرائیل بوده؛ اما از روز گذشته و به‌دنبال انتشار ویدئو‌های رفتار‌های گشت ارشاد بر سر موضوع حجاب، به‌مرور حساسیت‌ها نسبت به این موضوع افزایش یافته و به مهم‌ترین موضوع توئیتر تبدیل شده است.

براساس گزارش کانال تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی، ذکر این نکته ضروری است که این نمودار فقط بر مبنای توئیت‌هاست؛ و اگر ریتوئیت‌ها نیز در نظر گرفته شوند، آنگاه مطالب مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل بیشتر خواهد بود. با این حال از آنجایی که اقدامات سازمان‌یافته می‌تواند در تعداد توئیت یا ریتوئیت مؤثر باشد، در این مقایسه تعداد توئیت در نظر گرفته شده است. 

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

واکنش آذری جهرمی

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در دولت روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت: نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!

سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»

حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارش‌های متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد.

این برخورد‌ها نتیجه معکوس داشته

فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز نوشت: روشی که مامورین در برخورد با بی حجابی پیش گرفته و در رسانه‌ها منتشر می‌شود، خلاف شرع و عقل است. از مسایل حجاب است، اگر زنان بی حجاب منتهی به نهی زبانی نشوند، لزومی برای پوشش نیست. تاکنون این برخورد‌ها نتیجه معکوس داشته. مگر حجاب از ضروریات دین است؟ هویت جامعه اسلامی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است.

واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف: این گشت ارشاد کار دولت است

به گزارش خبرآنلاین، جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.

وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

روز چهارشنبه هم غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت که طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است.

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی

علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم هم نوشت: واقعا من درک نمی‌کنم چگونه است که تا مردم ایران، به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند. با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی.

 این چه تدبیری است؟

آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات نیز نوشت: قبل از مرگ مهسا و اعتراضات پس از آن، مکرر گفتیم که گشت ارشاد را جمع کنید و این مناقشه ویرانگر را خاتمه دهید. اما درست در موقعیتی که همبستگی ملی بیش از هر زمان ضرورت دارد، همان صحنه‌های زشت با شدت و خشونت بیشتر با زنان و دختران ایران در حال تکرار شدن است! این چه تدبیری است؟

به فکر اتحاد باشید

 محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی نیز نوشت: رهبری بعد از زدن هواپیمای اوکراین گفتند هرچه ما ناراحت شدیم دشمن از این کار خوشحال شد. آیا همان جمله را نمی‌شود دوباره گفت که هرچه نیرو‌های انقلابی در سراسر جهان و غرور داران ایرانی در داخل از این برخورد مستقیم ایران با اسراییل به وجد آمدند، این مبارزه گسترده خیابانی با حجاب اختیاری باعث خوشحالی اسراییل و مخالفان جمهوری اسلامی شد؟ این همزمانی برخورد‌های سنگین تجربه شده وناکام به بی حجاب‌ها با حملات گسترده پهپادی به اسراییل و بیدار شدن غرور ملی و خوشحالی از اینکه آسمان اسراییل بعد از ۸۰ سال این گونه شکافته شد را فقط مبارزه با حجاب اختیاری و درگیر کردن خانواده‌ها می‌توانست خدشه دار کند. اینکه بار‌ها به نفوذ و عوامل دشمن اشاره می‌شود نمونه اش در همین کار‌ها نیست؟ آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقمند باشند حواس‌ها را از جنایت‌های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه پاسداران در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟ به جای احضار چند نفر نویسنده و منتقد نباید این‌ها مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؟ در عرف سیاست به وقت جنگ به اتحاد داخلی باید اندیشید.

 واکنش عباس عبدی

عباس عبدی  فعال سیاسی، رسانه ای اصلاح طلب نیز نوشت: اگر این کار‌ها را برای انزجار مردم از حجاب و اسلام می‌کنند حتما موفق هستند، چون دستاورد دیگری ندارد.

واکنش آشنا

مشاور رییس جمهور در دولت روحانی به فعالیت مجدد گشت ارشاد واکنش نشان داد و نوشت: گشت را ارشاد کردند؟

بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
5
108
حامیان امر به معروف اطلاع دارند چه منکرهایی ... در حال وقوع هست؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
145
16
افتاب چه مشکلی با جمع اوری بی حجاب دارد؟؟؟اگر صداقت دارید واقعیت ذهنی خودتان را بیان کنید.
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
خواهر خودتم کف خیابون گیس هاش رو بکشن چند نفری...ببرن شما مشکلی نداری؟؟؟فکر کن ماجرا برعکس بود سکوت میکردی؟
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
10
141
جنگی که دولت ریسی با مردم راه انداخته تو تاریخ بی سابقه هست. از تاریخ عبرت بگیرید تا دیر نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
97
8
لطغا یه دوتا این بی حجابارو اعدام کنید تا کی مماشات؟
ناشناس
|
Kuwait
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
4
50
با این سیاست و روش یقینا مردم هزینه خواهند داد در کوتاه مدت ولی امران ضرر خواهند نمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
2
68
شهید بهشتی میگفت بعضی ها این انقلاب را دکان میکنند
امر به معروف آدابی دارد اگر هم نداشت مورد های بدتری در سیاست و اقتصاد و ... وجود دارد چرا زورشان به آنها نمیرسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
4
68
این هم مثل موضوع آنتن های ماهواره ...شکست است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
91
12
راستی سایت آفتاب با اصرار بر ترویج فحشا و هرزگی در کشور در زمین چه کسی بازی می کند؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
7
88
تا ببینیم نظر آیت ا... صدیقی چه نظری در این برنامه داشته اند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین